Har du fått ett mejl från Kulturfonden där du uppmanas lämna in en försenad redovisning?

Svenska kulturfonden kollar upp försenade redovisningar i vårt system, och skickar ut påminnelser per mejl och SMS.

Påminnelserna går till den person som är angiven som kontaktperson i vårt system. Ifall det är ett organisationskonto har vi ibland uppdaterat kontaktinformationen så utskicken går till nuvarande verksamhetsledare istället för den som ursprungligen lämnade in ansökan.


Om du får en påminnelse om att redovisa ska du göra så här:

1. Logga in i vårt ansökningssystem och kontrollera vad saken gäller.
2. Välj "Redovisning" under Aktuella ansökningar och fyll i blanketten.
3. Skicka in redovisningen. När den blir godkänd får du ett meddelande om det till din e-post.

Om du har frågor om redovisningen kan du kontakta oss via Korrespondens-funktionen i ansökningssystemet. Du kan också mejla kansliet@kulturfonden.fi. Ange vilken ansökan ärendet gäller, så kan vi hjälpa dig snabbare.

Saknar du inloggningsuppgifter till ditt/organisationens användarkonto?

Användarnamnet för användarkontot finns med i påminnelsen om att redovisa. Där står också vilken ansökan påminnelsen gäller.

Om du behöver ett nytt lösenord för användarkontot:

1.Gå till ansokan.kulturfonden.fi och välj "Problem med inloggning" och sedan "Glömt lösenordet?"
2. Ange det användarnamn som finns i påminnelsemejlet och skicka in anhållan om nytt lösenord

Du kommer få ett mejl om att återställa lösenordet till samma e-postadress som påminnelsen om att redovisa skickades till. Följ instruktionerna i mejlet och gör sedan redovisningen enligt instruktionerna ovan.

Varför har jag fått ett SMS från er?

Om den e-post som finns kopplad till användarkontot inte längre fungerar skickar vårt system istället SMS till det telefonnummer som finns i användarprofilen. Om du får ett sådant SMS ska du följa instruktionerna för att öppna meddelandet.

Läs meddelandet och kontakta oss sedan för att få hjälp med att få tillgång till redovisningen (användarnamnet står i meddelandet).

Korrigera dina kontaktuppgifter

För att vi bättre ska nå dig i framtiden är det viktigt att du ändrar de kontaktuppgifter som finns för ditt användarkonto.

Gör så här:
1. Logga in enligt instruktionerna ovan
2. Välj Användaruppgifter och sedan Redigera användaruppgifter uppe i menyn

Om ditt konto är ett organisationskonto är det bäst om e-postadressen för användarkontot är en adress som inte är knuten till någon enskild anställd eller förtroendevald, t.ex. info@organisationen.fi eller motsvarande. Om du uppger en sådan adress föråldras inte kontaktuppgifterna lika fort och vi har lättare att nå er i framtiden.