Användarkonton och hur man administerar dem

Har du ett eller flera användarkonton?

Kontakta oss via Korrespondens om du tror att du har flera olika användarkonton.

Uppge ditt namn och gärna också de mejladresser du tror att det kan finnas konton registrerade på. Om det gäller en organisation ska du uppge organisationens namn och FO-nummer. 


Administrera användarkonton

Privatpersoner

Detta kan du göra själv:

  • redigera adress-och kontaktuppgifter (förutom namn och personnummer, se nedan)
  • byta lösenord
  • byta användarnamn

Kontakta oss för att göra detta:

  • byta personnummer
  • byta namn på kontots innehavare (t.ex nytt efternamn)
  • slå ihop flera användarkonton till ett


Arbetsgrupper

Kom ihåg att ett gruppkonto bara kan användas för att skapa en (1) ansökan. 

Detta kan du göra själv:

  • redigera adress-och kontaktuppgifter (förutom namn och personnummer, se nedan)
  • byta lösenord
  • byta användarnamn

Kontakta oss för att göra detta:

  • lägga in nya gruppmedlemmar efter att ansökan skapats
  • redigera medlemmars personnummer


Organisationer

För dig som söker bidrag för en förening eller annan organisation kan det vara litet utmanande att administrera användarkontot i vårt ansökningssystem. 

Detta kan du göra själv:

  • byta kontaktperson / användare av ett organisationskonto
  • redigera adress-och kontaktuppgifter (förutom organisationsnamn och FO-nummer, se nedan)
  • byta lösenord
  • byta användarnamn

Kom ihåg att hålla e-postadressen i användaruppgifterna uppdaterad. Använd gärna en mejladress som styrelsen@… eller kansliet@… som användarnamn i vårt ansökningssystem. Då blir bytet av kontaktperson smidigare.

Kontakta oss för detta:

  • byte av FO-nummer
  • byte av organisationens namn
  • slå ihop flera olika användarkonton till ett